Avin - Projektowanie stron internetowych, fotografia produktowa, fotografia z drona, wirtualne spacery

Zdjęcia na zamówienie versus zdjęcia stockowe

27-09-2020

O tym jaki rodzaj zdjęć wykorzystać na stronie. Zamówione czy zakupione w baku zdjęć.

Zdjęcia na zamówienie versus zdjęcia stockowe

Każda strona internetowa, sklep czy fanpage na facebook’u stworzona jest w oparciu między innymi o zdjęcia. Zdjęcia te można pobrać z banków zdjęć lub zamówić indywidualną sesję zdjęciową.

Jakie zdjęcia do jakiej strony?

To kluczowe pytanie, na które trzeba szerszego spojrzenia. Inne zdjęcia będą wymagane na stronę firmową, a inne do sklepu internetowego czy katalogu produktów.
Typowa strona internetowa powinna opierać się o zdjęcia, które przedstawiają koncepcję zawartych na niej treści. W tym celu dobrze sprawdzają się zdjęcia stockowe, które zaoszczędzają czas i środki lecz posiadają wady, o których będzie w dalszej części tekstu.
Do sklepu lub katalogu produktów wymagane będą typowe zdjęcia produktowe, wykonane profesjonalnie, metodą bezcieniową. Najlepszym przykładem są serwisy sprzedażowe, które wymagają zdjęć na „białym tle” bez aranżacji.
Wyjątek mogą stanowić produkty, których prezentacja wymaga aranżacji, na przykład kwiaty, wyposażenie lub elementy dekoracji.
Trzeba pamiętać również o zdjęciach należących do oprawy graficznej danego sklepu lub katalogu. Tutaj zasada będzie podobna jak przy zwykłych stronach – korzystamy ze zdjęć stockowych lub własnych.

Zalety i wady zdjęć zamówionych u fotografa.

Indywidualność - Zaletą zdjęć wykonanych na zlecenie jest ich niepowtarzalność, oryginalny charakter. Dzięki temu mamy pewność, że dane zdjęcie nie będzie kopią innego, znajdującego się w Internecie.

Wiarygodność – Dzięki własnym zdjęcia uwiarygadniamy się w oczach użytkownika. Na przykład przedstawienie biura firmy, gabinetu lub fasady budynku takim jakim ono jest dodatkowo może zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z usług.

Własna wizja – Zdjęcia na zmówienie będą wykonane zgodnie z wizją klienta i charakterem prowadzonej działalności.

Dodatkowe odwiedziny (konwwrsja) – Własne zdjęcia w dużym stopniu wpływają na odwiedziny danej strony, gdyż część użytkowników może trafić do nas poprzez znalezione zdjęcie w Internecie, a jeśli ono będzie niepowtarzalne to nie ma możliwości pomylenia z inną firmą.

Czas – To niewątpliwie wada własnych zdjęć. Trzeba przygotować produkty, pomieszczenia czy też znaleźć czas na wykonanie takich zdjęć.

Koszty – Koszty wykonania zamówionych zdjęć z pewnością będą wyższe niż zakupionych lecz po zestawieniu zysków jakie mogą one przynieść nie jest już to takie oczywiste.

Zalety i wady zdjęć stockowych.

Szybkość pozyskania – To największa zaleta. Za pomocą kilku kliknięć możemy pozyskać zdjęcia przedstawiające daną scenę.

Szeroki wybór – Aktualnie banki zdjęć dysponują taką ilością fotografii, że bez problemu znajdziemy zdjęcia które w mniejszym lub większym stopniu spełnią nasze oczekiwania.

Indywidualność – To wada zdjęć stockowych. Zakupione przez nas zdjęcia mogą już znajdować się na tysiącach stron przez co tracimy indywidualny charakter, a w niektórych przypadkach może to być źle odebrane przez potencjalnego klienta.

Brak dodatkowych odwiedzin (konwersji)– Zdjęcia stockowe nie zapewnią nam w żaden sposób dodatkowych konwersji.

Koszty – Zdjęcia stockowe będą tańsze niż te wykonane przez fotografa.

Podsumowanie

Jak widać wszystko zależy od indywidualnie obranej koncepcji projektu. W większości przypadków dużo lepszym rozwiązaniem będzie zamówienie sesji zdjęciowej u fotografa.

Jeśli chcesz aby Twoja firma, zespół pracowników lub produkty przyciągnęły większą uwagę klientów, a tym samym zwiększyły Twoje zyski w przyszłości, to zgłoś się do nas! Umówimy sesję zdjęciową, dzięki której zyskasz niepowtarzalne zdjęcia zgodnie z własną wizją prowadzonej działalności.